HEDEF İLKELERİMİZ



Değerli anne babalar:


En değerli  varlıklarımız  olan çocuklarımızın, sağlıklı, mutlu,olumlu tutum, beceri, alışkanlık ve davranışlara sahip, eğitimli bireyler olarak yetiştirilmesinde, erken yaşlarda verilmeye başlanan , okul öncesi eğitiminin büyük desteği vardır.
İzmir  Özel Türk Koleji Anaokulları olarak, bu konuda bize düşen sorumluluğun ciddiyeti  ile , “Yarınlarda var olmak ”  ve  “Anaokulundan Üniversiteye “ hedefleriyle, Mithatpaşa, Bornova, Alsancak, Çiğli Anaokullarımız ve Anasınıflarımızda, nitelikli bir okul öncesi eğitimini  .gereksinimlerinin farkında olmaları, bu gereksinimlerine uygun düşen olanaklarla etkin bir şeklide öğrenmeleri, eğitim program ilkelerimizin hareket noktasını oluşurur.



Çocukların öğrenme gereksinimleri karşılanırken ,en önemli nokta, çocuğun kendisidir. Çocuğa öğretilecek hiçbir şey, çocuğun kendisinden önemli değildir. Bizim için, öncelikle onların duygusal gereksinimlerinin karşılanması ilk planda gelir.
Günü  keyifli geçirmeleri, eğlenmeleri,  kendilerini değerli ve yeterli görmeleri, her durumda  sevildiklerini yüreklerinde hissetmeleri için, duygusal güvenlerini sağlayan ortamların hazırlanması,son derece önem verdiğimiz konulardır.
İTK Anaokulları olarak, uzman kadromuz ve modern eğitim öğretim olanaklarımızla, sevgi dolu bir ortamda , bize güvenen ve daima destek olan siz değerli velilerimiz ile el ele, nitelikli nesiller yetiştirmeye devam edeceğimizden eminiz.




Çocukların Sosyal Gelişimi İçin Oyun Nekadar Önemlidir?




Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik
İzmir Özel Türk Koleji Okullarında yürütülen Psikolojk Danışma ve Rehberlik hizmetlerinin amacı öğrencilerimizin anaokulundan üniversiteye kadar uzanan bir takip sürecinde, psikolojik açıdan sağlıklı, kendisiyle ilgili farkındalık kazanmış, özgüveni olan, doğru seçimler yapabilen, doğru kararlar alabilen, sorun çözme ve kişilerarası iletişim becerileri gelişmiş, kendini doğru ifade edebilen, yaratıcı ve üretken bir kişilik gelişimi göstererek kendini gerçekleştiren bireyler olabilmelerini sağlamaktır.
Okul öncesi dönemde öğrencilerin doğru bir eğitim metoduyla fiziksel, bilişsel, duygusal, sosyal açıdan gelişimlerinin ve özbakım becerilerinin takip edilmesi, ilköğretim için gerekli olan bazı temel becerilerin kazandırılması, okula ve eğitime karşı olumlu duygular edinerek okula uyumunun sağlanması amacıyla öğrenciye, veliye ve öğretmenlere yönelik çalışmalar yapılır.



    Geleceğimizin inşasında Ulusal ve Evrensel düzeyde var olabilmek, bilgi, beceri ve tutumları üst düzeyde gelişmiş bireylerle mümkündür.
    “Doğru seçimler yapabilen; çevresine ve kendisine çok yönlü katkısı olan çağdaş, dengeli ve mutlu Türk gençleri yetiştirme misyonumuzun bir gereği olarak;  “Öğrenmeyi Ölçmek ve  Öğrenme İçin Değerlendirmek” temel ilkemizdir.  Öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişimlerini izleme çalışmalarımızın odağında, öğrenciyi tanımak, temel ve üst düzey zihinsel becerilerde gelişimlerini sağlamak vardır.
    Öğrencilerimizin, temel disiplinlerde kendini yetiştirmiş, yaratıcı düşünce geliştirebilen, kapalı bir sistemi dışarıdan görüp sorgulayabilen, saygı, anlayış ve hoşgörü ile ahlaki tutum ve değerleri  önemseyen hayat boyu öğrenen bireyler olmasını sağlamak misyonumuzun bir gereğidir.


    Ölçme ve Değerlendirme Merkezimiz, eğitim-öğretim hizmetinin kalitesini artırmak ve okullarımız arasında standardizasyonu sağlamak amacıyla; öğretim programları geliştirme çalışmalarını desteklemek, programların etkili bir şekilde uygulanabilmesi için çeşitli öğrenme ürünleri tasarlamak, uygulanan öğretim programlarının ve öğrenci başarısının değerlendirilmesinde, süreci ve bireysel farklılıkları dikkate alan  öğrenme model, araç, yöntem ve tekniklerini araştırmak, geliştirmek, uygulanmasını sağlamak üzere, Bahattin Tatış Kampüsü; Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, İlköğretim okulu ile Büyükçiğli Kampüsü; Anadolu Lisesi ve ilköğretim okullarına hizmet vermektedir.


    • Eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalitesini artırmaya yönelik projeler planlamak, yürütmek ve değerlendirmek,
    • Öğretim programlarının ve öğrenme ortamlarının etkili ve verimli olarak kullanılmasını sağlamak amacıyla okul yönetimlere destek hizmeti vermek,
    • Sınıf ve branş öğretmenleri ile işbirliği içerisinde öğrenme-öğretme sürecinde kullanılmak üzere etkinlik, çalışma yaprağı, materyal vb. tasarlamak,
    • Kurum içi ve kurum dışı sınavlarda okul ve öğrenci performansını değerlendirmeye yönelik raporlar hazırlamak,
    • İhtiyaç duyulan konulara yönelik farklı ölçme araçları geliştirmek ve değerlendirme raporları hazırlamak,
    • Sınav hizmetleri çalışmalarını yürütmek ve ölçme-değerlendirme soru bankası yazılımını geliştirmektir.














    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder