Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında, dikkat yoğunlaştırma, dikkat süresini uzatma, verilen yönergeleri anlama ve uygulama, el-göz koordinasyonu geliştirme, okuma ve yazma sürecine hazır olma becerilerinin gelişmesini hedeflenir.
Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında, sayma, sıralama, sınıflandırma, gruplama,eşleştirme ,alan-mekan,zaman gibi matematik becerileri kazanmaları, yanı sıra , çizgileri doğru yönde yazma çalışmaları ve şekil çalışmaları ile yazma becerileri desteklenir.
Fen Etkinlikleri:
Fen ve doğa etkinlikleri, çocukların doğal meraklarından yararlanılarak, onların çevrelerini ve doğayı gözlem yapma, araştırma ve tanımalarına, düşüncelerini açıklığa kavuşturmalarına, sorular sormalarına yardım eden çalışmalardır.
Çevre gezileri, basit fen deneyleri, gözlemler, proje çalışmaları yoluyla öğrenmeye ve araştırmaya meraklarını arttırmak, yaşadıkları dünyayı algılamaları, neden –sonuç ilişkileri kurmaları, yaşayarak, deneyerek, keşfederek öğrenmeleri hedeflenir.
İnsanlar, hayvanlar, bitkiler, vücudumuz, sağlığımız, besinler, hava ve hava olayları, su ve diğer sıvılar, toprak, kayalar, basit yeryüzü şekilleri, yerçekimi, uzay, madde, ışık, ses, kuvvet-hareket- enerji, ısı-sıcaklık, batma-yüzme, basit makineler(tekerlek, vidalar, kaldıraç gibi) cansız varlıklar, keşifler, enerji, mevsimler, doğa olayları, dünyamız, dünyamızın ötesi gezegenler vb…ile ilgili temel deneyimlerle desteklenir.
Sanat Etkinlikleri:
Sanat etkinlerimizle; duygu ve düşüncelerini farklı yollarlarla yansıtma,estetik duygusuna sahip olma, yaratıcı düşünme, nesneleri gerçek amacının dışında da kullanabilme, ürün oluşturabilme, çevresindeki güzelliklerin farkına varabilme, el- göz koordinasyonu kazanmaları hedeflenir.
Serbest boyama, kağıt işleri, yoğurma maddeleriyle çalışmalar, artık materyallerle çalışmalar, üç boyutlu çalışmalar, boyama ve proje çalışmalarından oluşur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder