HAKKIMIZDA




Çocuğun ilk yaşlarda aile bireyleri ile kurduğu ilişki, üç yaşına doğru başka çocuklara-kendi yaşıtlarına doğru bir genişleme göstermektedir. Bu yaşlardan itibaren kendi yaşıtları ile oynamak, diğer çocukların varlığını hissetmek, onlarla geçinmeyi öğrenmek önemli olmaktadır. Başlangıçta ailesi ile sınırlanan dünyası bir yandan arkadaş çevresi, bir yandan da radyo, televizyon, kitap, gazete gibi araçlar yoluyla genişlemektedir. Dolayısı ile okul öncesi dönem anne, baba ve eğitimcilerin üzerinde dikkatle durmaları gereken çok önemli bir eğitim dönemi olmaktadır.

“Okul Öncesi Eğitimi” değimi 3-6 yaş arası çocukların düzenli bir program ile eğitilmeleridir. En geniş anlamı ile okul öncesi dönem, çocuğun doğumu ile başlayıp temel eğitime başlayacağı zamana kadar sürer. Kısaca çocuğun 0-6 yaş (0-72 ay) dönemini kapsar.
Bloom’a göre öğrenmenin %60-70’inin kazanıldığı Freud’a göre kişiliğin temellerinin atıldığı bu dönem; bireyin eğitimi açısından önemli bir dönemdir. Ancak, çocuk henüz bu dönemin önemini anlayacak ve kendisi için bir şeyler yapabilecek durumda değildir. Dolayısı ile önce ana babaları, daha sonra eğitim kurumlarının, çocuklara gelecek gözü ile bakıp gerekli yatırımları yapması ve onların gelişimi için gerekli çevre şartlarının düzenlenmesi gerekmektedir.
0-6 yaşlar arasını kapsayan Okul Öncesi Yıllar; çocuğun kişiliğinin oluşumu, temel bilgi, beceri, alışkanlıklarının ve tutumların kazanılması ve geliştirilmesinde en önemli yıllardır. Bu dönemde çocuğa değişik uygulamalarla verilebilecek temel bilgi beceri ve alışkanlıklar kısaca davranış örnekleri onların kişilik gelişimi ve ileri yıllardaki öğrenim yaşamını etkileyebilecektir. Çocuğun okul öncesi dönemdeki eğitimi tesadüflere bırakılmamalı, ciddi bir şekilde ele alınmalı ve bilimsel yollarla eğitilmeleri sağlanmalıdır. Ancak Okul Öncesi Dönemde bulunan çocukların genel gelişim özellikleri ortak olmasına rağmen her çocuğun gelişiminin kendine özgü olduğunun da unutulmaması gerekmektedir.  







  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder